Râmnicenii plătesc pentru apă dură și cu nămol la robinet. Cum a încins blonda de la C.A. Buzău atmosfera în C.L.M. !? Ce explicații a dat directorul general
După câteva luni de la invitația lansată de primarul municipiului Râmnicu Sărat Sorin Cîrjan, directorul general al Companiei de Apă Buzău, Mariana Simona Săvulescu, și-a făcut simțită prezența în sala de ședințe a Primăriei, în cadrul ședinței de lucru a C.L.M. de la sfârșitul lunii martie. Blonda de la C.A. Buzău a încins atât de tare atmosfera încât un consilier a tunat, a fulgerat și a părăsit sala, alt consilier s-a enervat și era cât pe ce să-și urmeze colegul iar o parte dintre cei rămași au cerut vehement, explicații. Unul dintre consilieri a sfătuit-o să-și dea demisia. Consilierii au primit răspunsuri elegante la sesizarea unor probleme nerezolvate de cel puțin 15 ani.
În data de 30 septembrie 2022, în cadrul ședinței de lucru a C.L.M. , primarul municipiului Râmnicu Sărat, Sorin Cîrjan, a propus consilierilor locali ca în şedinţa din luna noiembrie, să fie invitat directorul general al Companiei de Apă Buzău, Mariana Simona Săvulescu, pentru a răspunde la întrebările consilierilor vis a vis de calitatea apei, calitatea lucrărilor, valoarea facturilor emise pentru serviciile furnizate de Compania de Apă Buzău. Directorul general al C.A. Buzău nu s-a prezentat însă în luna noiembrie. A ,,descălecat,, în sânul C.LM. abia la sfârșitul lunii martie.
Probleme semnalate, neglijate dar facturate
,,Dacă vă duceţi la o lucrare făcută acum 50 ani, pun manşoane peste conductele vechi. Ia întrebaţi-i pe cei de la Compania de Apă Râmnicu Sărat câte materiale de mentenanţă au în magazie ! De ce se mai fac manşonări cu table şi şuruburi ca pe vremea ştiu eu cui … Păi hai să facem treabă dacă tot plătim bani ! De fapt, nici nu au specialişti…,, declara Raul Ioan Florescu. Consilierul local și-a exprimat nemulțumirea și vis a vis de calitatea apei de la robinet, apă care ar trebui să fie potabilă și care, susține consilierul, potabilă nu este, însă este facturată la preț mai mare decât prețul apei potabile din magazine.
,,Unde se investeşte partea din profit aferentă municipiului nostru ?,, a întrebat insistent Carmen Iuliana Bălan din partea P.N.L. Râmnicu Sărat.
,,… sună a bătaie de joc ! Câtă înţelegere trebuie să avem ? Primesc anunţuri pe telefon că se întrerupe apa după care urmează două săptămâni de băut apă cu nămol. Au oprit apa acum două săptămâni nu ştiu pentru ce lucrare. Inclusiv aseară curgea pământ pe ţeavă. Nu merge aşa ! Câtă înţelegere trebuie să avem ? Mie mi se pare că sună a bătaie de joc. Trebuie să găsim o soluţie. Îmi este teamă că iar o să vină doamna director aici, pe o scară înaltă, noi pe jos, iar o să ne dea nişte răspunsuri elegante şi cu asta, basta iar noi rămânem cu mortul în casă, cum s-ar spune.,, a declarat Raul Ioan Florescu.
Întâlnire cu scântei
După câteva luni de zile, directorul general al Companiei de Apă Buzău, Mariana Simona Săvulescu, a onorat invitația lansată anul trecut, în luna septembrie. La sfârșitul săptămânii trecute s-a prezentat în fața consilierilor locali pentru a răspunde râmnicenilor prin intermediul acestora.
S-a dovedit a fi un bun orator; a găsit explicații și răspunsuri care au revoltat unii consilieri. Blonda de la C.A. Buzău a încins atât de tare atmosfera cu răspunsuri și explicații încât consilierul P.M.P. Florentin Pascu a tunat, a fulgerat și a părăsit sala de ședințe. O explicație a fost aceea că toate întârzierile se datorează cumva problemelor cu firma de consultanță.
,,nu primeam documentația de atribuire de la consultant … nu cred că am nimerit noi cea mai proastă firma din România. Săptămâna trecută, în sfârșit, după, cred că 9 revizii au fost numai din octombrie anul trecut și până săptămâna trecută. Deci de 9 ori am dat înapoi documentația de atribuire pentru că trebuia corectată. În sfârșit suntem în stadiu să avem documentație de atribuire și săptămâna viitoare să declanșăm procedura de licitație… după ce, va fi acea perioadă, care știți dumneavoastră că durează nişte luni de zile, se va putea trece imediat la execuție după atribuirea contractului.,, a declarat Mariana Simona Săvulescu.
Venită să dea explicații pentru furnizarea defectuoasă a unor servicii ce ar putea afecta grav sănătatea râmnicenilor, Simona Săvulescu a deraiat cumva de la miezul problemei. Deranjată de intervenția consilierului local Raul, l-a întrebat ce studii are de parcă se inversaseră rolurile și consilierul P.M.P. ocupa scaunul de director general al Companiei de Apă Buzău.
Conducte vechi, apă cu nămol la robinete, ca la stațiune
O altă nemulțumire venită din partea consilierului local al P.S.D. Ștefan Ionescu vizează duritatea apei de la robinet, care, se pare, depăşeşte limitele normalului. ,,Parametrul de duritate în județul Buzău este mult peste medie.,, a menționat Ștefan Ionescu. Răspunsul elegant și aparent ironic al directorului Companiei de Apă Buzău, pe buzunarele râmnicenilor, din care reieșea că apa dură este un tratament pentru care alții se duc în stațiuni, a fost unul dintre puținele răspunsuri elegante care au revoltat consilierii locali. Ștefan Ionescu a precizat și faptul că rețelele de canalizare din Râmnicu Sărat sunt nespălate și că nu ar fi fost respectat programul de spălare a colectoarelor.
Datorită serviciilor de proastă calitate facturate de Compania de Apă Buzău, râmnicenii sunt nevoiți să cumpere apă deoarece la robinet le curge apă cu nămol după fiecare intervenție de peticeală a conductelor vechi. ,,Păi noi dăm pe apa plată îmbuteliată cât plătim apă, pentru că asta pe care o plătim, nu o putem bea !?,, a întrebat Raul Florescu, consilierul P.M.P.
Simona Săvulescu a fost întrebată și ce încasări a înregistrat în anul 2022 de la râmniceni în baza facturilor emise. Deși părea că a venit pregătită cu toate răspunsurile, a fost luată pe nepregătite, motiv pentru care unul dintre consilieri a sfătuit-o să-și dea demisia dacă facturează doar trei servicii și nu cunoaște valoarea încasărilor.
Concluzia
Conform declarațiilor directorului general al Companiei de Apă, datorită problemei care a dus la creșterea nivelului de duritate a apei, râmnicenii vor beneficia de un discount în următoarea factură. Pentru faptul că a facturat ani la rând furnizarea unor servicii defectuoase care pot afecta sănătatea beneficiarilor, a celor care plătesc facturile, Simona Săvulescu nu a avut soluții. Cât despre demararea lucrărilor de reabilitare a rețelelor, se pare că mai ,,…durează niște luni de zile…,,.
Iată câteva dintre discuțiile din cadrul ședinței C.L.M. din data de 30 martie.