Romeo Lungu, atac dur la adresa unui ministru din PNL: ,,Ce face domnul Pîslaru este o deformare periculoasă a realității. Anunță „dezastre”care nu există. Fals. Grav și iresponsabil.,,

0
Screenshot_20250717_124151_Ultimate Photo Mixer
0Shares

Recent, Dragoș Pîslaru, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, a anunțat că începând din 2026, două proiecte mari și importante de infrastructură, rămân fără finanțare din PNRR, făcând referire la Autostrada Moldovei și Autostrada Unirii. Social-democrații atacă dur! 

 

 

Sorin Grindeanu, președintele interimar al PSD, a reacționat imediat. I-a cerut ministrului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, să-şi clarifice poziţia cu privire la proiectele de infrastructură deja începute.

 

„Nu pot să nu mă întreb, aşa cum mulţi români s-au sesizat deja, ce-o fi fost în mintea domnului ministru Pîslaru? Să aibă curaj şi să le spună clar românilor dacă domnia sa consideră că proiectele începute nu mai trebuie finalizate. Pentru că din declaraţiile sale aşa pare…”, a scris Sorin Grindeanu pe Facebook.

 

 

La rândul său, deputatul PSD de Buzău, Romeo Lungu, atacă dur și dă asigurări că ,,Toate șantierele continuă conform contractelor și graficelor asumate. Nicio licitație nu se reia, niciun proiect nu se suspendă. Autostrada Moldovei – A7 – se construiește, și nimic nu va sta în calea acestei investiții strategice.,,.

 

,,Un ministru deconectat de realitate anunță ‘dezastre’ care nu există. Autostrada Moldovei merge mai departe, iar Buzăul nu pierde nimic – dimpotrivă!

Avem în fruntea Ministerului Investițiilor un ministru complet deconectat de realitate, care face declarații panicarde, fără legătură cu faptele.

Dragoș Pîslaru, fost exponent al unei guvernări zero în materie de infrastructură, lansează acum în spațiul public ideea că s-ar fi pierdut finanțarea prin PNRR pentru tronsoane din Autostrada Moldovei și Autostrada Unirii.

Fals. Grav și iresponsabil.

Ca deputat ales să reprezinte județul Buzău, mă simt obligat să intervin. Buzăul este direct beneficiar al Autostrăzii Moldovei, iar oamenii din acest județ merită adevărul: toate șantierele sunt active, lucrările continuă, graficul este respectat, iar investițiile nu se opresc. Nicio licitație nu se anulează. Niciun contract nu se suspendă.

Toate șantierele continuă conform contractelor și graficelor asumate. Nicio licitație nu se reia, niciun proiect nu se suspendă. Autostrada Moldovei – A7 – se construiește, și nimic nu va sta în calea acestei investiții strategice.

Adevărul este simplu: nu vorbim despre o pierdere de fonduri, ci despre o schimbare a sursei de finanțare. În loc să folosim împrumuturi din PNRR – cu cofinanțare de până la 60% – anumite tronsoane vor fi acoperite din fonduri de coeziune, adică granturi nerambursabile.

Cu alte cuvinte, România nu doar că nu pierde bani, dar iese financiar mai bine. Mai puțină presiune pe bugetul național, costuri mai mici, aceeași infrastructură livrată.

Ce face domnul Pîslaru este o deformare periculoasă a realității. În loc să susțină proiectele majore ale țării, lansează mesaje de criză care nu au nicio acoperire. Este complet inacceptabil ca un membru al guvernului să afecteze încrederea în investițiile strategice doar pentru a obține capital politic de moment.

România are nevoie de autostrăzi, nu de spectacol. Moldova are nevoie de dezvoltare, nu de promisiuni reluate. Iar Buzăul are nevoie de continuarea investițiilor care schimbă profilul economic al întregii regiuni.

Solicit public ministrului Pîslaru să înceteze cu declarațiile alarmiste și să nu mai saboteze, prin comunicare iresponsabilă, cel mai important proiect rutier pe care îl avem în derulare. Autostrada Moldovei merge înainte. România nu pierde bani – câștigă timp, eficiență și viitor.,, a transmis deputatul PSD de Buzău, Romeo Daniel Lungu.

 

 

 

Dragoş Pîslaru, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, a declarat recent: ,,Cele două obiective nu vor mai fi prinse, de anul viitor în PNRR. Căutăm surse alternative de finanţare pentru proiectele prioritare,,

„Nu am spus că se opresc autostrăzile. Am spus că anumite tronsoane nu mai pot fi finanțate prin PNRR, dar există alternative de finanțare — iar ele vor fi folosite. PNRR nu este pierdut. Dar trebuie muncă serioasă, asumare și mai ales coerență în fața partenerilor europeni”.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Content is protected !!